sâmbătă, 27 iunie 2009

CRIZĂ contra CRIZĂ

Sunt încă tânăr. Ca vinul. Am în dreapta un lighean plin de speranţe şi jur că nu mai înjur niciun om fară acordul lui. Mama e plină de indispoziţie până la genunchi. Îmi dă o palmă. Tata visează dedicaţii şi animatoare. Mă gândesc să donez colecţia de lame deja folosite, grădiniţei cu program prelungit de chinuri. Acolo, pe grilajul de fier, sunt urme proaspete de capete sparte. Bat cu piciorul în pământ. Credeam că sunt primul, dar stilul meu e deja în programa preşcolară. Şterg febril grilajul şi, normal, a început să plouă. O ploaie obişnuită prin părţile astea: ochi şi urechi, bucăţi de limbă de fumător, inimi tatuate cu Rîmaru reloaded. Degetul meu mijlociu desenează un centaur uriaş pe o bucată de sfârc obraznic şi ţuguiat. Probabil, de la o prospătură transpirată de aşteptare. Baleiez accentul pe cornul uriaş, ca un violoncelist pe cea mai subţire coardă. De fapt, îmi e poftă de nemurire, dar la chioşc e închis după prânz. Vânzătorul de graluri doarme la el în magherniţă, pe un fotoliu mov, ofilind vise erotice. Aşa i se întîmpla de când la crâşma din piaţă se servesc bucăţi de lună la gratar cu sos de raze solare. Ligheanul... l-am găsit lângă taraba cu mici mari. La început era gol. După ce m-am îmbatat cu zâmbetul grataragiţei, am luat pentru acasă, o duşcă din distribuitoarea de manţocării. Din ligheanul meu ies suflete gestante, îmbrăcate elegant, ca pentru priveghiul unui gard viu mort. Mama, ofticată din ce în ce mai dens, o ţine pe-a ei: la varsta ta, alţi copii dezgroapă mortii şi îi invaţă Linux. Tu o arzi prost cu fete slabe, tatuate pe pubis - love me tender... Sau cu băieţii de cartier care vând unghii cu tot cu degete, la bucată. Băieţi pasionaţi de adrenalina şi viteza cailor verzi pe pereţi. Înghit pe nemestecate palma maică-mii, o palmă cicatrizată de oftica ei perpetuă şi congenitală. Plec. Mă retrag în coteţul cîinelui, care tocmai şi-a luat lumea în cap. A fugit de acasă să-şi caute norocul. Meditez. Unu si cu unu mi-e tot una. Mi-e indiferent dacă oamenii fac sex sau desenează vise irealizabile. M-am născut într-un oraş fără perspective, dar fumez ţigări americane şi curve pervers de rafinate. Mândru de mine, tata îmi mai dă şi el o palmă. O s-o ascult pe mama. Vreau să ma fac artist. Pâna una alta, îmi scot “Coca-Cola” din buzunar şi anesteziez orice urmă de dragoste.
Voi pleca să-mi caut câinele...

Niciun comentariu: